Op dit moment ondervinden we wereldwijd de gevolgen van het coronavirus (COVID-19). Ook bij Praxis/Maxeda passen we ons aan deze situatie aan en daardoor verloopt solliciteren bij Praxis/Maxeda net iets anders. Uiteraard doen we ons uiterste best om jouw sollicitatieprocedure zo goed mogelijk door te laten gaan.
Hieronder geven we antwoord op de meest gestelde vragen rondom solliciteren bij Praxis/Maxeda in de huidige situatie. Uiteraard houdt Praxis/Maxeda de berichtgeving en de maatregelen omtrent COVID-19 nauwgezet in de gaten en volgen we altijd de richtlijnen van het RIVM. Heb je andere vragen rondom je sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met je contactpersoon.
Wordt er nog geworven en accepteert de organisatie nog sollicitaties?
Zowel in onze winkels als op ons hoofdkantoor worden nieuwe collega’s gezocht en aangenomen. Ons vacatureaanbod is altijd actueel en terug te vinden op www.werkenbijpraxis.nl/vacatures
Hoe ziet de sollicitatieprocedure er op dit moment uit?
Voor zowel onze winkels als hoofdkantoor geldt dat de sollicitatiegesprekken door gaan maar dan in aangepaste vorm. Normaal vinden de sollicitatiegesprekken plaats in de vorm van een fysieke ontmoeting tussen kandidaten en de Winkelmanager en/of hiring manager. Omdat dit door de coronamaatregelen niet mogelijk is bieden wij digitale alternatieven, we werken hierin voornamelijk met Teams (Microsoft Office) en Cammio. Als je wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek neemt de contactpersoon van de winkel of hoofdkantoor rechtstreeks contact met je op om samen tot een passende en werkende oplossing te komen. Wel streven we er naar om in de eindfase een fysieke ontmoeting te regelen. Bedankt voor je begrip in deze uitzonderlijke situatie.
Wanneer je solliciteert op een functie op ons hoofdkantoor is de kans erg groot dat je gaat werken voor de verschillende merken van Maxeda en niet alleen voor Praxis.
De strategie van Maxeda is gericht op het leven van de klant makkelijker maken. We zetten ons in om alles te simplificeren voor de klant, zowel in de winkels als online. Met de strategie ‘Make it Easy’ willen we het makkelijker maken voor onze makers middels vijf groeimotoren (Store, Product, People, Digital en Home), zodat wij een naadloze omnichannel-klantervaring kunnen creëren en top-of-mind worden bij DHZ-klanten in de Benelux. Onder de groeimotoren vallen verschillende projecten en initiatieven. Denk bijvoorbeeld aan het verkopen en verhuren van zonnepanelen (Home), het vernieuwen van winkels (Store), een online leeromgeving (People), het introduceren van een nieuw eigen merk verf (Product) en het uitbreiden van het aantal online bestellingen via het distributiecentrum (Digital).
Wil je weten wat Maxeda DIY Group in 2019 heeft geïnitieerd volgens de ‘Make it Easy’ strategie? Klik dan hier om het jaarverslag te bekijken.
Binnen Praxis helpen we elkaar. Als een familie die altijd voor elkaar klaarstaat. Dus zijn we er voor die collega die ons nodig heeft. En vragen we gewoon om hulp als we er zelf even niet uit komen. Want samen weten we meer, samen kunnen we meer. En samen kunnen we makers beter helpen.
Onze waarden zijn voor ons belangrijk! We stellen ons open, actief en positief op naar onze klanten en zeker ook naar elkaar!