Marketing & Communicatie

Met Praxis willen we de nummer 1 bouwmarkt van Nederland worden. Daarom werkt marketing aan 4 groeipijlers: het versterken van het Praxismerk, de online versnelling om de groei van Praxis te stimuleren, het opbouwen van klantprofielen om de klantloyaliteit te stimuleren en we werken aan een verschuiving naar communicatie op maat.

de afdeling marketing bestaat uit drie disciplines:

  • Marketing communicatie, verantwoordelijk voor alle communicatie die wij maken. Van televisie en radio commercials, tot de wekelijkse folders en het instore materiaal wordt hier vorm gegeven.
  • Trading: zij bepalen de commerciële kalender. Wanneer moeten we welke promoties inzetten op welke categorien om maximaal traffic in de winkels binnen te halen en hoe zorgen we dat we een goede mix vinden, waardoor omzet en marge doelstellingen gehaald worden?
  • Online marketing en sales: In dit team worden alle online activiteiten bestuurd. Belangrijkste doel is om via de online kanalen de traffic naar de winkels en online shop te maximaliseren. Ook wordt sterk gestuurd op online conversie om de online sales te maximaliseren. In dit team wordt ook gewerkt aan CRM: hoe kunnen we onze bestaande klanten verleiden om terug te komen naar onze winkels?
Marketing & Commmunicatie
Marketing & Commmunicatie